Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Üni̇versi̇te İzleme Ve Değerlendi̇rme Göstergeleri̇ Ve Açıklamaları (1 İçerde)

𝔄𝔯𝔰𝔢𝔫𝔦ℭ

𝔄𝔯𝔰𝔢𝔫𝔦ℭ

Şimdi Bir Daha Nasıl Seveceğim...
Yönetici
Medya Ekibi
Kaynak Ekibi
Destek Ekibi
Sevgi Admini
Katılım
4 Ekim 2024
Mesajlar
1,233
Çözümler
12
Tepkime puanı
2,786
Puanları
3,080
Yaş
42
Konum
Erzurum
Web sitesi
www.sevgiforum.com.tr
1
ÜNİVERSİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME GÖSTERGELERİ
VE AÇIKLAMALARI
2
ÜNİVERSİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME GÖSTERGELERİ VE AÇIKLAMALARI
TANIMLAR
Açık Erişim : Bilimsel literatürün dijital ortamda finansal, yasal ve teknik bariyerler olmaksızın erişilebilir, okunabilir, kaydedilebilir, kopyalanabilir, yazdırılabilir,
taranabilir, tam metne bağlantı verilebilir, yazılıma veri olarak aktarılabilir ve her türlü yasal amaç için kullanılabilir biçimde kamuya açık olması.
Ayni yardım : Nakit olarak yapılmayan; bina yapımı, teçhizat veya malzeme bağışı, hizmet sunumu vb. şekilde yapılan yardım.
Ders Bilgi Paketi : Üniversitedeki programlara ait derslerin akademik program yeterliklerini ve hedeflerini, ders planlarını, öğrenme kazanımlarını, ölçme yöntemlerini
ve değerlendirme kriterlerini vb. eğitim süreçlerini içeren doküman.
Dezavantajlı
Gruplar
: Toplumsal hayata katılabilme, bir iş bulup o işi elinde tutabilme imkânlarından toplumun diğer bireylerine göre kısmen ya da tamamen yoksun
bulunan kişi ya da gruplar (engelliler, göçmenler, kadınlar, yaşlılar ve gençler, öğrenciler)
Eğitim Öğretim
Yılı
: Eğitim ve öğretimin başladığı tarihten, bir sonraki eğitim ve öğretim yılının başladığı tarihe kadar geçen süre. Üniversitelerde bir eğitim ve öğretim
yılı güz ve bahar yarıyılını kapsar.
Karbon Ayak İzi : Bir bireyin, bir kurumun sürdürdüğü faaliyetler sonucu atmosfere saldığı sera gazlarının karbondioksit cinsinden karşılığıdır
Mali Yıl : Devlet üniversiteleri için 1 Ocak-31 Aralık tarihlerini, vakıf üniversiteleri için 1 Eylül-31 Ağustos tarihlerini kapsayan süre.
Öğretim Elemanı : Yükseköğretim kurumlarında görevli profesör, doçent, doktor öğretim üyesi, öğretim görevlisi ve araştırma görevlileri.
Sosyal
Sorumluluk
: Kişi ve kurumların kendi çıkarlarını gözetmeksizin ortak ve sürdürülebilir yaşam düsturu ile toplumun ve insanlığın ihtiyaçlarını gidermek ve
sorunlarını çözmek amacıyla yaptıkları çalışmalar.
Uluslararası Fon : Avrupa Birliği ve diğer uluslararası kuruluşlardan proje karşılığı sağlanan fonlardır.
Tümleşik veri : Bir konu kapsamında farklı alt alandan elde edilen verilerin birleştirilmesi. Örneğin önlisans bursiyeri sayısı 5 ve lisans bursiyeri sayısı 7 ise tümleşik
bursiyer verisi 12’dir.
Yayın : Bu çalışmada editöre mektup, özet, teknik not ve kitap kritiği hariç yayımlanmış makale ve derlemeleri kapsar.
Yurtiçi İstihdam : SGK kayıtlarına göre sosyal sigorta kapsamında sigortalılık primi kaydedilerek bir iş yerinde çalışma
3
NOTLAR
Not 1 : Sisteme veri girişi yapılırken bir veriye ilişkin değer “sıfır” ise veri rakamla “0” olarak girilecek, veriye ulaşılamıyor ise “Veri Yok” seçeneği
işaretlenecektir.
Not 2 : Bazı göstergeler için verilerin yüzdelik olarak girilmesi istenmiştir. A’nın B’ye yüzdelik oranı (A/B) *100 formülü ile hesaplanır. Örneğin veri %85,67
ise sisteme 85,67 olarak girilecektir.
Not 3 : YÖKSİS modüllerine veri girişlerinin hassas bir şekilde yapılmış olması gerekmektedir.
Not 4 Farklı göstergelerde yer alan proje, faaliyet vb. sayılarında mükerrerlik olmamasına dikkat edilmelidir.
Not 5 : Veri Kaynağı dosyası, “Üniversiteler” tarafından veri girişi sağlanan bazı göstergelerle ilgili standart formatta detay veri girişi için kullanılacaktır. İlgili
dosyada verilen şablona uygun olarak verilen yüklenmesi beklenmektedir. Hazırlanan kanıt veri dosyası yine izlemekriter.yok.gov.tr uygulamasından
YÖKSİS’e yüklenecektir.
Not6 : Veri güvenirliği üniversitelerin sorumluluğundadır.
4
A. Eğitim ve Öğretim
Gösterge Gösterge Açıklaması
A.1 Doktora Mezun Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Doktora, Tıpta Uzmanlık, Sanatta Yeterlik, Diş Hekimliğinde Uzmanlık, Veteriner Hekimliğinde
Uzmanlık, Eczacılıkta Uzmanlık programlarından mezun olan öğrenci sayısı
• Ulusal ve uluslararası tüm öğrencileri içerir.
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
A.2
A.2.1 Kamu Personel Seçme Sınavlarında (KPSS) İlk
%5’lik Dilime Giren Program Sayısı
• 2023 yılında yapılan KPSS sonuçlarına göre ilk %5’lik dilime giren lisans programı sayısı
• Aynı yıl içinde birden fazla sınavın olması durumunda program bazında en başarılı olunan sonuçlar dikkate alınmıştır. Sınava katılan
aday sayısı 10’dan az olan programlar değerlendirmeye dâhil değildir.
• ÖSYM verileri kullanılmıştır.
A.2.2 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş
Sınavlarında (ALES) İlk %5’lik Dilime Giren Program Sayısı
• 2023 yılında yapılan ALES sonuçlarına göre ilk %5’lik dilime giren lisans programı sayısı
• Aynı yıl içinde birden fazla sınavın olması durumunda program bazında en başarılı olunan sonuçlar dikkate alınmıştır. Sınava katılan
aday sayısı 10’dan az olan programlar değerlendirmeye dâhil değildir.
• ÖSYM verileri kullanılmıştır.
A.3 Mezunların Yurt İçi İlk İş Bulma Süresi
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılı mezunlarının yurt içinde ilk iş bulma süresi (ay)
• SGK’den temin edilen mezun sigortalılık verisine göre, mezunların ilk prim günü ile mezuniyet tarihi arasındaki gün sayısının
üniversite bazında ortalaması alınmıştır.
• Örgün ön lisans ve lisans programlarından mezun öğrenciler için hesaplama yapılmıştır.
• Yurt içi istihdama katılanlar esas alınmıştır.
• SGK ve YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
A.4
A.4.1 Öğrencilerin Yaptığı Sosyal Sorumluluk Projelerinin
Sayısı
• 2023 yılında öğrenciler tarafından yürütülen sosyal sorumluluk projelerinin sayısı
• Ders veya proje ödevi kapsamında yaptırılan ve belirli bir kredisi olan sosyal sorumluluk projeleri değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az bir ay devam eden projeler de dikkate alınmıştır.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
A.4.2 Öğrencilerin Yaptığı Endüstriyel/Sektörel Projelerin
Sayısı
• 2023 yılında öğrencilerin endüstri/sektör ile beraber yürüttüğü bilimsel araştırma projelerinin sayısı
• Öğrencilerin, endüstri/sektör ortaklığında tüm alanlarda yürüttüğü Ar-Ge, inovasyon ve ürün geliştirme projesi mahiyetindeki
bitirme ödevleri değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az bir ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
5
A.5 Mezun Takip Sistemindeki Mezunların Oranı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılı sonunda mezun olup mezun takip sistemine kayıtlı olanların, mezkûr eğitim ve öğretim yılı
sonunda mezun olanların sayısına oranı
• Üniversite ve YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
A.6
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzunda
Akredite Olduğu Belirtilen Lisans Programı Sayısı
• 2023 YKS Kılavuzunda yer alan ve Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından tanınan veya yetkilendirilen akreditasyon kuruluşlarınca
akredite edilen lisans programı sayısı
• 25.04.2024 tarihinde alınan ÖSYM verileri kullanılmıştır.
A.7
Üniversite Kütüphanesinde Öğrenci Başına Düşen Basılı
Kitap Sayısı
• 2023 yılında kütüphanede bulunan basılı kitap sayısının (açıköğretim ve uzaktan eğitim hariç) toplam öğrenci sayısına oranı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B. Araştırma-Geliştirme, Proje ve Yayın
Gösterge Gösterge Açıklaması
B.1
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Öğretim Üyesi
Başına Düşen Yayın Sayısı
• 2023 yılında ulusal hakemli dergilerde yayımlanan kurum adresli toplam yayın sayısının, toplam öğretim üyesi sayısına oranı
• Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
• Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
• Sadece makale ve derlemeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• 15.04.2024 tarihinde alınan TÜBİTAK ULAKBİM-TR Dizin verileri kullanılmıştır.
B.2
B.2.1 Endeksli Dergi ve Kitaplarda Yayımlanmış Öğretim
Üyesi Başına Düşen Yayın Sayısı
• 2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli yayımlanan toplam yayın
sayısının, toplam öğretim üyesi sayısına oranı
• Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir. Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla öğretim
elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir. Farklı üniversitelerden öğretim üyesinin iş birliği ile yayımladıkları
ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı değerlendirilmiştir.
• 02.07.2024 tarihli https://incites.clarivate.com verileri ve YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
B.2.2 Endeksli Dergi ve Kitaplarda Ulusal İş Birliği ile
Yayımlanmış Yayın Oranı
• 2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda ulusal iş birliği ile kurum adresli yayımlanan
yayınların toplam yayın sayısına oranı
• Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir. Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla öğretim
elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir. Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile
yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı değerlendirilmiştir.
• 02.07.2024 tarihli InCites verileri kullanılmıştır.
6
B.2.3 Üniversite Sektör İş Birliği İle Yapılan Yayın Sayısının
Toplam Yayın Sayısına Oranı
• 2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda üniversite-sektör iş birliği ile yapılan yayınların
toplam yayınlara oranı
• Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla öğretim elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
• 02.07.2024 tarihli Incites Veri Tabanı "Industry Collaborations" verisi kullanılmıştır.
B.3
B.3.1 Alan Ağırlıklı Atıf Endeksi
• 2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda yayımlanan kurum adresli yayınlarda, aynı
yayın türü ve aynı alandaki yayınlarına alınan ortalama atıf sayısının, dünyadaki aynı alandaki bir makaleye alınan ortalama atıf
sayısına oranı
• Kendine atıflar hariç olmak üzere kurum atıf sayısının toplam (Global baseline) atıf sayısına oranı hesaplanmıştır.
• 02.07.2024 tarihli Incites veri kaynağından "Category Normalized Citation Impact" değeri alınmıştır.
B.3.2 Endeksli Yayınların Atıf Alma Oranı
• 2019-2023 yıllarında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergilerde yapılan yayınlardan bu endekslerde atıf alan
yayınların toplam yayına oranı
• Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
• Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
• Kendi yayınına yapılan atıflar dâhil edilmemiştir.2.07.2024 tarihli InCites verileri kullanılmıştır.
B.4 Üniversite Adresli Bilimsel Yayınların Açık Erişim Oranı
• 2023 yılında ulusal veya uluslararası hakemli kitap ve dergilerde yayımlanmış açık erişimli yayın sayısının, aynı yıl üniversite adresli
yayımlanan toplam yayın sayısına oranı
• Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
• Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir. Sadece makale, kitap bölümü ve derleme sayıları değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• 15.04.2024 tarihinde alınan TÜBİTAK ULAKBİM-TR Dizin verileri ve InCites verileri kullanılmıştır.
B.5
B.5.1 Başvurulan Patent, Faydalı Model veya Tasarım
Sayısı
• 2023 yılında öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacıların yaptığı (ulusal ve uluslararası) patent, faydalı model veya tasarım tescil
başvurusu sayısı
• Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurular değerlendirmeye
dâhil edilmiştir. Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurular değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• 30.04.2024 Türk Patent ve YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
B.5.2 Olumlu Sonuçlanan Patent Sayısı
• Öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından başvurusu yapılmış ve 2023 yılında başvurusu olumlu sonuçlanan ulusal
veya uluslararası seviyede patent tescil sayısı
• Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurulara ait olumlu
sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmiştir. Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurulara ait olumlu
sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• 30.04.2024 Türk Patent ve YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
7
B.6 Bilim, teşvik ve sanat ödülleri sayısı
• 2023 yılında öğretim elemanlarının Cumhurbaşkanlığı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma
Kurumu (TÜBİTAK), Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) veya Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB)’den aldığı bilim, teşvik,
başarı, hizmet ve sanat ödüllerinin sayısı
• TÜBİTAK Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı vb. teşvikler değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Kurumların kurumsal web sitelerinden temin edilmiştir.
B.7. İstihdam Edilen Araştırmacı Sayısı • 2023 yılında 2547 sayılı kanunun Ek Madde 34 ve Ek Madde 46 kapsamında istihdam edilen doktoralı araştırmacı sayısı
• YÖK Personel Dairesi Başkanlığı verileri kullanılmıştır.
B.8
B.8.1 Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar Tarafından
Desteklenen Ar-Ge Projesi Sayısı
• 2023 yılında Ar-Ge, verimlilik artırma, ürün geliştirme, inovasyon vb. kapsamda uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar
tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan proje sayısı
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az 6 ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Tübitak projeleri dâhil edilmemiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B.8.2 Ulusal Kurum ve Kuruluşlar Tarafından Desteklenen
Ar-Ge Projesi Sayısı
• 2023 yılında Ar-Ge, verimlilik artırma, ürün geliştirme, inovasyon vb. kapsamda ulusal özel veya resmi kurum ve kuruluşlar
tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan proje sayısı
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az 6 ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Yükseköğretim kurumunun kendi bütçesinden desteklenen Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) ve TÜBİTAK projeleri (ARDEB,
TEYDEB,BİDEB destekleri) değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B.9
B.9 TÜBİTAK Tarafından Verilen Ulusal ve Uluslararası
Araştırma Bursu Sayısı
• 2023 yılında TÜBİTAK tarafından desteklenerek öğrenci, öğretim elemanı ve araştırmacılara lisans, lisansüstü ve doktora sonrası
verilen ulusal ve uluslararası eğitim ve araştırma bursu sayısı
• BİDEB 2210, 2211, 2213-A, 2213-B, 2214-A, 2216, 2216-B, 2216- C, 2218, 2219, 2221, 2236-B, 2247-C, 2250, BİÇABA, Prof. Dr. Fuat
SEZGİN burs programları dikkate alınmıştır. 2023 yılında ödemesi yapılan burslar dikkate alınmıştır.
• 26.04.2024 tarihinde alınan TÜBİTAK verileri kullanılmıştır.
B.10
B.10.1 TÜBİTAK Tarafından Verilen Ulusal ve Uluslararası
Proje Sayısı
• 2023 yılında TÜBİTAK tarafından desteklenerek öğrenci, öğretim elemanı ve araştırmacılara verilen ulusal ve uluslararası proje
sayısı
• ARDEB 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 1071, 3005, 3501, COST, AB Çerçeve Programları ve Ufuk Avrupa; TEYDEB 1505, 1509,
1512, 1709 ve 1711; BİDEB 2209–A, 2209–B, 2232, 2232–A, 2232–B, 2236, 2244, 2247–A, 2247–B, 2247–D destek programları
dikkate alınmıştır. 2023 yılında ödemesi yapılan projeler dikkate alınmıştır.
• 26.04.2024 tarihinde alınan TÜBİTAK verileri kullanılmıştır.
B.10.2 TÜBİTAK Tarafından Verilen Ulusal ve Uluslararası
Proje Bütçesi
• 2023 yılında TÜBİTAK tarafından desteklenerek öğrenci, öğretim elemanı ve araştırmacılara verilen ulusal ve uluslararası projelerin
toplam bütçesi
• ARDEB 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 1071, 3005, 3501, COST, AB Çerçeve Programları ve Ufuk Avrupa; TEYDEB 1505, 1509,
1512, 1709 ve 1711; BİDEB 2209–A, 2209–B, 2232, 2232–A, 2232–B, 2236, 2244, 2247–A, 2247–B, 2247–D destek programları
dikkate alınmıştır.
• 26.04.2024 tarihinde alınan TÜBİTAK verileri kullanılmıştır.
8
B.11 QS Alan Dünya Sıralamaları
• 2023 yılı için üniversitenin QS Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik başarısı
• 06.05.2024 tarihinde https://www.topuniversities.com/subject-rankings bağlantısı kullanılarak elde edilmiştir.
B.12 Üniversitelerin Dünya Sıralamaları
• 2023 yılı için üniversitelerin Times Higher Education (THE), QS World University Rankings ve Academic Ranking of World
Universities (ARWU) sıralamalarına göre akademik başarısı
• Aşağıda verilen adreslerden erişilen veriler kullanılmıştır.
https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2024/world-ranking (06.05.2024)
https://www.topuniversities.com/world-university-ranking (06.05.2024)
https://www.shanghairanking.com/rankings/arwu/2024 (20.08.2024)
B.13
13.1 Ulusal Seviyede Endüstri İle Ortak Yürütülen Ar-Ge
Proje Bütçesi
• 2023 yılında Ar-Ge, verimlilik artırma, ürün geliştirme, inovasyon vb. kapsamda endüstri (hizmet dâhil yurt içindeki bütün sektörler)
ile ortak yürütülen proje bütçesi
• Belirli bir bütçesi, hedefi ve çıktıları olan en az dokuz ay süreli projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Bir bedel karşılığında sunulan hizmetlere ilişkin veriler değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az altı ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• TÜBİTAK tarafından desteklenen projeler dâhil edilmemiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B.13.2 Ulusal Seviyede Endüstri İle Ortak Yürütülen Ar-Ge
Proje Sayısı
• 2023 yılında Ar-Ge, verimlilik artırma, ürün geliştirme, inovasyon vb. kapsamda endüstri (hizmet dâhil yurt içindeki bütün sektörler)
ile ortak yürütülen proje sayısı
• Belirli bir bütçesi, hedefi ve çıktıları olan en az dokuz ay süreli projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Bir bedel karşılığında sunulan hizmetlere ilişkin veriler değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az altı ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• TÜBİTAK tarafından desteklenen projeler dâhil edilmemiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B.14 Merkezi (Özel) Bütçe Dışı Gelir Oranı
• 2023 mali yılına ait danışmanlık, proje ve araştırmalar dâhil öz gelir, döner sermaye, fon vb. merkezi bütçe dışı toplam gelirin,
üniversitenin gerçekleşen yıllık bütçesine oranı (%)
• Mali yıl, devlet üniversiteleri için 1 Ocak-31 Aralık 2023 tarihlerini, vakıf üniversiteleri için 2022-2023 eğitim ve öğretim yılını
kapsamaktadır.
• Vakıf üniversiteleri için üniversitenin kurucu vakfından aktarılan kaynak ile öğrencilerden alınan öğrenim ücretleri hesaplamaya
dâhil edilmemiştir.
• Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi vb. birimlere ait döner sermayelerin sadece kârları hesaplamaya dâhil edilmiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
9
B.15
B.15.1 Ar-Ge’ye Harcanan Bütçe Oranı
• 2023 mali yılında Ar-Ge faaliyetleri kapsamında harcanan toplam bütçenin üniversitenin gerçekleşen bütçesine oranı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
B.15.2 Ar-Ge’ye Harcanan Yatırım Bütçesi Oranı
• 2023 mali yılında Ar-Ge faaliyetleri kapsamında harcanan yatırım bütçesinin üniversitenin gerçekleşen yıllık yatırım bütçesine oranı
• Laboratuvar altyapısı, makine teçhizat alımı vb. yatırım harcamaları değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
C. Uluslararasılaşma
Gösterge Gösterge Açıklaması
C.1
İstihdam Edilen Uluslararası Doktoralı Öğretim Elemanı
Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında üniversitede istihdam edilen uluslararası doktoralı öğretim elemanı (Profesör, Doçent ve Dr.
Öğretim Üyesi, Dr. Öğretim Görevlisi) sayısı
• Erasmus vb. değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri kapsamında hareketliliğe katılan öğretim
elemanları değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
C.2
C.2.1 Uluslararası Öğrenci Oranı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında ön lisans, lisans ve lisansüstü programlara kayıtlı uluslararası (yabancı uyruklu ve mavi kartlı)
öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı
• Erasmus+ vb. değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri kapsamında hareketliliğe katılan öğrenciler
değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Açıköğretim öğrencileri dâhil edilmiştir.
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
C.2.2 Uluslararası Öğrenci Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında ön lisans, lisans ve lisansüstü programlara kayıtlı uluslararası (yabancı uyruklu ve mavi kartlı)
öğrenci sayısı
• Erasmus+ vb. değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri kapsamında
hareketliliğe katılan öğrenciler değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Açıköğretim programlarına kayıtlı öğrenciler dahil edilmiştir.
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
10
C.3
C.3.1 Uluslararası Değişim Programları Kapsamında
Gelen Öğretim Elemanı Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Erasmus vb. uluslararası değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri
kapsamında en az iki hafta süre ile üniversiteye gelen öğretim elemanı sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
C.3.2 Uluslararası Değişim Programları Kapsamında
Gönderilen Öğretim Elemanı Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Erasmus vb. uluslararası değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri
kapsamında en aziki hafta süre ile yurt dışına gönderilen öğretim elemanı sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
C.4
C.4.1 Uluslararası Değişim Programları Kapsamında
Gelen Öğrenci Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Erasmus vb. uluslararası değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri
kapsamında ülkemize gelen ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenci sayısı
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
C.4.2 Uluslararası Değişim Programları Kapsamında
Gönderilen Öğrenci Sayısı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Erasmus vb. uluslararası değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri
kapsamında yurt dışına gönderilen ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenci sayısı
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
C.5
Yurt Dışındaki Üniversiteler veya Kurum Ve Kuruluşlar ile
Ortak Yürütülen Ar-Ge Proje Sayısı
• 2023 yılında Ar-Ge, verimlilik artırma, ürün geliştirme, inovasyon vb. kapsamda üniversitenin yurt dışındaki üniversiteler veya
kurum ve kuruluşlar ile ortak yürüttüğü proje sayısı
• Belirli bir bütçesi, hedefi ve çıktıları olan en az altı ay süreli projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az üç ay devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
D. Sürdürülebilirlik
Gösterge Gösterge Açıklaması
D.1
D.1.1 Kişi Başı Elektrik Enerjisi Tüketimi
• 2023 yılında aydınlatma, ısıtma, soğutma, üniversite laboratuvarları vb. tüm amaçlar için kullanılan toplam elektrik miktarının (kWsaat) YÖKSİS’te kayıtlı örgün eğitim gören öğrenci, akademik ve idari personel sayısına oranı
• Hesaplamalar, üniversiteler tarafından sağlanan verilere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.
D.1.2 Kişi Başı Su Tüketimi
• 2023 yılında temizlik, yıkama, gıda, sulama, laboratuvar vb. gibi tüm amaçlar için kullanılan toplam tüketilen su miktarının (m³)
YÖKSİS’te kayıtlı örgün eğitim gören öğrenci , akademik ve idari personel sayısına oranı
• Hesaplamalar, üniversiteler tarafından sağlanan verilere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.
11
D.2
D.2.1 İklim Eylem Endeksi
• Üniversitenin 2023 yılında Times Higher Education (THE) Etki sıralamalarından İklim Eylem Göstergesi (climate-action)
https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2023/overall verileri kullanılmıştır.
D.2.2 Yoksullukla Mücadele Endeksi
• Üniversitenin 2023 yılında Times Higher Education (THE) Etki sıralamalarından Yoksullukla Mücadele Göstergesi (no-poverty)
https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2023/overall verileri kullanılmıştır
D.2.3 Sürdürülebilir Yaşam Endeksi
• Üniversitenin 2023 yılında Times Higher Education (THE) Etki sıralamalarından Sürdürülebilir Yaşam Göstergesi (sustainable-citiesand-communities)
https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2023/overall verileri kullanılmıştır
D.3 Kişi Başı Doğrudan Karbon Ayak İzi
• 2023 yılında üniversitenin 1997 Kyoto'da 84 ülke tarafından imzalanan GHG Protokolünde Kapsam 1 dâhilindeki toplam karbon
ayak izinin (CO₂_eş kg) YÖKSİS'te kayıtlı örgün eğitim gören öğrenci, akademik ve idari personel sayısına oranı
• Kapsam 1 (doğrudan emisyon): Yerleşke ve Binalarda Eğitim ve Ar-Ge faaliyetlerinin icra edilebilmesi için doğrudan salınan sera
gazlarını ifade eder.
• Doğalgaz, kömür vb. yakıt yakma, proses emisyonları gibi faaliyetler bu kapsama dâhildir.
• Hesaplamalar, üniversiteler tarafından sağlanan verilere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.
D.4
D.4.1 Sıfır Atık, Yeşil Kampüs ve Çevrecilik Alanlarında
Alınan Ödül Sayısı
• 2023 yılında "sıfır atık, yeşil kampüs ve çevrecilik" alanlarında alınan ödüllerin toplam sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
D.4.2 Üniversitenin Yeşil, Çevreci Üniversite Endeksi
Sıralaması
• 2023 yılında UI Greenmetric vb. yeşil, çevreci üniversite endeksindeki sıralaması
https://greenmetric.ui.ac.id/rankings/overall-rankings-2023 adresinden erişilen veriler kullanılmıştır.
D.5
D.5.1 Yeşil Alan Oranı
• 2023 yılı sonu itibarıyla kampüslerdeki toplam koruluk/orman bitki örtüsünün, toplam yerleşke alanına oranı (%)
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
D.5.2 Dumansız Hava Sahası
• 2023 yılı sonu itibarıyla kampüslerdeki toplam Dumansız Hava Sahası alanının üniversitenin toplam alanına oranı (%)
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
12
E. Topluma Hizmet Ve Sosyal Sorumluluk
Gösterge Gösterge Açıklaması
E.1 Sosyal sorumluluk projesi sayısı
• 2023 yılında Üniversite tarafından (öğrencilerin yürüttüğü projeler hariç) yürütülen sosyal sorumluluk projelerinin sayısı
• Belirli bir bütçesi, hedefi ve çıktıları olan en az iki ay süreli projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
• Yalnızca projelerin sayısı dikkate alınmış, proje kapsamında yapılan faaliyetlerin sayısı değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
• Önceki yıllarda başlayan ve 2023 yılında en az bir ay devam eden projeler de dikkate alınmıştır.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
E.2
E.2.1 Öğrenci Kulüp Sayısı • Üniversite Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı kayıtlarında yer alan öğrenci kulübü sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
E.2.2 Kulüplere Kayıtlı Öğrenci Sayısı • Üniversite Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı kayıtlarında yer alan öğrenci kulüplerindeki üye sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
E.2.3 Uluslararası Kuruluşlara Üyeliği Olan Kulüp Sayısı
• Üniversite Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı kayıtlarında yer alan, IEEE vb. uluslararası kuruluşlara ve uluslararası öğrenci
birliklerine üyeliği olan öğrenci kulübü sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır
E.3 Üniversiteye Kazandırılan Bağış Miktarı
• 2023 mali yılında merkezi (özel) bütçe dışında üniversiteye kazandırılan bağış miktarı
• Vakıf üniversiteleri için kurucu vakıftan aktarılan bütçe miktarı hesaplamaya dâhil edilmemiştir.
• Makine bağışı, atölye veya laboratuvar donatımı, bina yapımı vb. ayni yardımların karşılığı hesaplamaya dâhil edilmiştir.
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır
E.4 Dezavantajlı gruplara yönelik düzenlenen faaliyet sayısı
• 2023 yılında dezavantajlı gruplara yönelik sosyal entegrasyon ve sosyal kapsayıcılığa ilişkin düzenlenen proje, panel, konferans,
kongre, sanatsal faaliyet, ödül töreni vb. faaliyet sayısı
• Veriler sisteme üniversiteler tarafından aktarılmıştır.
E.5
Engelsiz Üniversite Ödülü, Engelsiz Bayrak Ödülü,
Engelsiz Program Nişanı ve Engelli Dostu Ödülü sayısı
• 2021-2023 yıllarında üniversitenin aldığı Engelsiz Üniversite Ödülü, Engelsiz Bayrak Ödülü, Engelsiz Program Nişanı ve Engelli Dostu
Ödülü sayısı
• Sadece YÖK tarafından verilen ödüller değerlendirmeye dâhil edilmiştir
• YÖK Engelsiz Üniversite Ödülleri verisi kullanılmıştır.
E.6 Akademik personel içinde kadın personel oranı
• 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında üniversite akademik personel kayıtlarında kadın personel sayısının toplam akademik personel
sayısına oranı
• YÖKSİS verileri kullanılmıştır.
13
Ek ve Diğer Göstergeler için Açıklamalar
Gösterge Gösterge Açıklaması
A Çift Anadal Yapan Lisans Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında lisans programında kayıtlı öğrencilerden çift anadal programlarında öğrenim gören
öğrenci sayısı
Üniversitede aynı öğrencinin birden fazla kaydı var ise, bu öğrenci tek kişi olarak dikkate alınmıştır.
YÖKSİS öğrencilik giriş türü verisi çift anadal olan kayıtlar dikkate alınmıştır.
Açık öğretim öğrencileri dikkate alınmamıştır.
A ÇAP Veya Yandal Yapan Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında lisans programında kayıtlı öğrencilerden çift anadal veya yandal programlarında öğrenim
gören öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı
Üniversitede aynı öğrencinin birden fazla kaydı var ise, bu öğrenci tek kişi olarak dikkate alınmıştır.
YÖKSİS öğrencilik giriş türü verisi çift anadal veya yandal olan kayıtlar dikkate alınmıştır.
Açık öğretim öğrencileri dikkate alınmamıştır.
A Yandal Yapan Lisans Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında lisans programında kayıtlı öğrencilerden yandal programlarına öğrenim gören öğrenci
sayısı
Üniversitede aynı öğrencinin birden fazla kaydı var ise, bu öğrenci tek kişi olarak dikkate alınmıştır.
YÖKSİS öğrencilik giriş türü verisi yandal olan kayıtlar dikkate alınmıştır.
Açık öğretim öğrencileri dikkate alınmamıştır.
A Öğretim Üyesi Başına Düşen Doktora Öğrencisi Sayısı 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında aktif kaydı olan doktora öğrenci sayısının öğretim üyesi sayısına oranı
A
Öğretim Elemanı Başına Düşen Lisans ve Lisansüstü Öğrenci
Sayısı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında aktif kaydı olan lisans, tezli yüksek lisans, doktora öğrenci sayısı toplamının öğretim
elemanı sayısına oranı
A Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında aktif kaydı olan doktora öğrenci sayısının öğretim elemanı sayısına oranı
A
Sanat ve Beşeri Bilimler Bölümlerinden Mezun Öğrenci
Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Sanat ve Beşeri Bilimler alan sınıflandırmasına göre ilgili programlardan mezun olan
öğrenci sayısının toplam mezun sayısına oranı
Ulusal ve uluslararası kapsamdaki tüm öğrencileri içerir.
Açık öğretim programları mezunları da dahil edilmiştir.
A
Sosyal Bilimler ve Yönetim Bölümlerinden Mezun Öğrenci
Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Sosyal Bilimler ve Yönetim alan sınıflandırmasına göre ilgili programlardan mezun olan
öğrenci sayısının toplam mezun sayısına oranı
Ulusal ve uluslararası kapsamdaki tüm öğrencileri içerir.
Açık öğretim programları mezunları da dahil edilmiştir.
14
A Sağlık Bölümlerinden Mezun Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Sağlık ve Refah alan sınıflandırmasına göre ilgili programlardan mezun olan öğrenci
sayısının toplam mezun sayısına oranı
Ulusal ve uluslararası kapsamdaki tüm öğrencileri içerir.
Açık öğretim programları mezunları da dahil edilmiştir.
A Doğa Bilimleri Bölümlerinden Mezun Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Doğa Bilimleri alan sınıflandırmasına göre ilgili programlardan mezun olan öğrenci
sayısının toplam mezun sayısına oranı
Ulusal ve uluslararası kapsamdaki tüm öğrencileri içerir.
Açık öğretim programları mezunları da dahil edilmiştir.
A Normal Öğrenim Süresi İçinde Eğitimi Tamamlama Oranı
Kayıt yılı itibarıyla normal öğrenim süresinde 2023 yılında mezun olan öğrenci sayısının, kayıt yılı itibarıyla 2023 yılında mezun
olması gereken toplam öğrenci sayısına oranı
Hazırlık sınıfı okuyan öğrenciler için öğrenim süresine 1 sene dâhil edilmiş, doğrudan 1. sınıfa başlayan öğrenciler için normal
öğrenim süresi kullanılmıştır. Normal öğrenim süresinden önce bitirenler de sayıya dâhil edilmiştir.
Önlisans ve lisans programları öğrencileri dikkate alınmıştır.
A
TEKNOFEST, TÜBİTAK,
TÜBA vb. Tarafından Organize Edilen Yarışmalara Katılan
Öğrenci Sayısı
2023 yılında TEKNOFEST, TÜBİTAK, TÜBA vb. tarafından organize edilen yarışmalara katılan öğrenci sayısı
Farklı yarışmalara takım içerisinde katılan aynı öğrenci her bir yarışma için ayrı ayrı dikkate alınmıştır.
A
İş Dünyasının, Mezunların Yeterlilikleri ile İlgili
Memnuniyet Oranı 2023 yılında yapılan anketlerde ilgili göstergedeki memnuniyet oranı
A Öğretim Elemanlarının Haftalık Ders Saati Ortalaması 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında kadrolu öğretim üyesi ve ders veren öğretim görevlileri başına düşen haftalık ders saati
ortalaması
A E-Kaynak Sayısı 2023 yılında satın alınmış olan, 2023 yılında abonelikleri veya kullanım hakkı devam eden video, dergi, kitap vb. e-kaynakların
sayısı
A
Teknokent veya Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Projelerine
Katılan Öğrenci Sayısı
2023 yılında Teknokent veya Teknoloji Transfer Ofislerinde (TTO) yürütülen projelerde yer alan ön lisans, lisans ve lisansüstü
öğrencilerin toplam sayısı
Birden fazla projeye katılan öğrenci her proje için ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Daha önce başlayan ve 2023 yılında en az bir ay
devam eden projeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
A
Kayıtlı Olunan Program Dışındaki Diğer Programlardan
Alınabilen Ders Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında öğrencilerin kayıtlı oldukları programlar dışında fakülte içi ve fakülte dışı farklı
programlardan alabilecekleri ders sayısının toplam ders sayısına oranı
Öğrencinin kayıtlı olduğu programa ait zorunlu dersler başka programdan alınıyor ise hesaplamaya dâhil edilmemiştir.
Fakülte, rektörlük ve sosyal seçimli dersler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Açık öğretim, uzaktan eğitim ve lisansüstü programlar ile çift anadal ve yandal kapsamındaki dersler hesaplamaya dâhil
edilmemiştir.
15
B Endeksli Dergi ve Kitaplarda Yayımlanmış Yıllık Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli yayımlanan toplam yayın
sayısı
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir. Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla
öğretim elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
B Tamamlanan Dış Destekli Proje Sayısı
2023 yılında Üniversite dışından paydaşlarla yürütülerek tamamlanan proje sayısı
Üniversitenin TÜBİTAK'tan aldığı projeler ile ulusal veya uluslararası fon desteği ile gerçekleştirdiği diğer projeler dikkate
alınmıştır.
B İlk %10 luk Dilimde Bulunan Dergilerdeki Yayın Sayısı 2023 yılında (uluslararası indekslerde geçen) ilk % 10’luk dilimde bulunan dergilerdeki yayın sayısı
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Mühendislik ve Teknoloji Bilim
Alanında Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ilgili endeksli dergilerdeki yayın sayısı
Veriler WOS ve InCites veri tabanlarından “Article” ve “Review” filitreleri ile temin edilmiştir.
Incites GIPP şemasında yayın alanı "Engineering & Technology" filtresi ile derlenmektedir.
B Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ulusal hakemli dergilerde yayımlanan kurum adresli toplam yayın sayısı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale ve derlemeler değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
B
Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (TGB) İstihdam
Edilenlerden Doktora Programlarına Kayıtlı Öğrenci Sayısı
2023 yılında Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (TGB) istihdam edilenlerden, doktora programlarına kayıtlı olan öğrencilerin
sayısı
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sosyal Bilim Alanında
Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ilgili endeksli dergilerdeki yayın sayısı
Verilerin alınması sırasında “Article” ve “Review” filtrelemeleri uygulanmıştır.
Incites GIPP şemasında yayın alanı "Social Sciences" filtresi ile derlenmektedir.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sağlık ve Yaşam Bilimleri
Bilim Alanında Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ilgili endeksli dergilerdeki yayın sayısı
Verilerin alınması sırasında “Article” ve “Review” filtrelemeleri uygulanmıştır.
Incites GIPP şemasında yayın alanı "Clinical, Pre-Clinical & Health" ile "Life Sciences" filtresi ile derlenmektedir.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Doğa Bilim Alanında
Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ilgili endeksli dergilerdeki yayın sayısı
Verilerin alınması sırasında “Article” ve “Review” filtrelemeleri uygulanmıştır.
Incites GIPP şemasında yayın alanı "Physical Sciences" filtresi ile derlenmektedir.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Beşeri Bilimler Bilim
Alanında Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında ilgili endeksli dergilerdeki yayın sayısı
Verilerin alınması sırasında “Article” ve “Review” filtrelemeleri uygulanmıştır.
Incites GIPP şemasında yayın alanı "Arts & Humanities" filtresi ile derlenmektedir.
16
B Q1 Yayın Oranı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergilerin Q1 kategorisinde kurum adresli yayımlanan
yayınların toplam yayın sayısına oranı
Sadece makale ve derleme değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla öğretim elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Mühendislik ve Teknoloji
Bilim Alanında Öğretim Elemanı Başına Düşen
Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısının üniversitenin Mühendislik ve Teknoloji bölümlerindeki öğretim elemanı sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı ""Engineering & Technology"" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sosyal Bilimler Alanında
Öğretim Elemanı Başına Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısının üniversitenin Sosyal Bilimler bölümlerindeki öğretim elemanı sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir. Farklı
üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Social Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sağlık ve Yaşam Bilim Alanında
Öğretim Elemanı Başına Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda yayınlanmış
yayın sayısının üniversitenin Sağlık ve Yaşam bölümlerindeki öğretim elemanı sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Clinical, Pre-Clinical & Health"" ile ""Life Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B Ulusal Yayınlara Atıf Sayısı
2019-2023 yıllarında ulusal veri tabanlarında taranan dergilerde kurum adresli yayınlara yapılan atıfların sayısı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Kendi yayınına yapılan atıflar dâhil edilmemiştir.
17
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Doğa Bilimleri Alanında
Öğretim Elemanı Başına Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısının üniversitenin Doğa Bilimleri bölümlerindeki öğretim elemanı sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale,derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Physical Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sanat ve Beşeri Bilimler
Alanında Öğretim Elemanı Başına
Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda yayınlanmış
yayın sayısının üniversitenin Sanat ve Beşeri Bilimler bölümlerindeki öğretim elemanı sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Arts & Humanities" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Mühendislik ve Teknoloji
Bilim Alanında Öğretim Üyesi Başına Düşen
Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısınının üniversitenin Mühendislik ve Teknoloji bölümlerindeki öğretim üyesi sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim üyelerinin yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Engineering & Technology" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sosyal Bilimler
Alanında Öğretim Üyesi Başına
Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda yayınlanmış
yayın sayısının, üniversitenin Sosyal Bilimler bölümlerindeki öğretim üyesi sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim üyelerinin yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Social Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sağlık ve Yaşam Bilim Alanında
Öğretim Üyesi Başına Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısının, üniversitenin Sağlık ve Yaşam bölümlerindeki öğretim üyesi sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim üyelerinin yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Clinical, Pre-Clinical & Health" ile "Life Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
18
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Doğa Bilimleri Alanında
Öğretim Üyesi Başına Düşen Yayımlanmış Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda
yayınlanmış yayın sayısının, üniversitenin Doğa Bilimleri bölümlerindeki öğretim üyesi sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim üyelerinin yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Physical Sciences" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Sanat ve Beşeri Bilimler
Alanında Öğretim Üyesi Başına Düşen Yayımlanmış Yayın
Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli ilgili alanda yayınlanmış
yayın sayısının, üniversitenin Sanat ve Beşeri Bilimler bölümlerindeki öğretim üyesi sayısına oranı
Aynı üniversiteden öğretim üyelerinin yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
GIPP şemasında yayın alanı "Arts & Humanities" filtresi kullanılarak hesaplanmıştır.
B
Endeksli Dergi ve Kitaplarda Uluslararası İş Birliği ile
Yayımlanmış Yayın Oranı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda uluslararası iş birliği ile yapılan
yayınların toplam yayınlara oranı
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir. Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla
öğretim elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Incites Veri Tabanı ""international collaboration"" verisi kullanılmıştır.
B
Üniversitenin THE Sanat ve Beşeri Bilimler Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B
Üniversitenin THE İş ve Ekonomi Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Üniversitenin THE Sağlık Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B
Üniversitenin THE Bilgisayar Bilimi Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Üniversitenin THE Eğitim Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Üniversitenin THE Mühendislk Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Üniversitenin THE Hukuk Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
19
B
Üniversitenin THE Yaşam Bilimleri Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B
Üniversitenin THE Doğa Bilimleri Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Üniversitenin THE Psikoloji Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Yayın Yapan Öğretim Üyesi Oranı 2023 yılında Endeksli dergilerde veya Ulusal Dergilerde yayın yapan öğretim üyesi sayısının Toplam Öğretim Üyesi sayısına
oranı
B
Üniversitenin THE Sosyal Bilimler Alanında Dünya
Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Times Higher Education (THE) Konularına Göre Dünya Sıralamalarında ilgili alanda akademik
başarısı
B Olumlu Sonuçlanan Uluslararası Patent Sayısı
Öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından başvurusu yapılmış ve 2023 yılında başvurusu olumlu sonuçlanan
uluslararası patent tescil sayısı
Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurulara ait
olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurulara ait olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil
edilmemiştir.
B Olumlu Sonuçlanan Ulusal Patent Sayısı
Öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından başvurusu yapılmış ve 2023 yılında başvurusu olumlu sonuçlanan
ulusal patent tescil sayısı
Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurulara ait
olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurulara ait olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil
edilmemiştir.
B
Öğretim Elemanı Başına Düşen Endeksli Dergi
ve Kitaplarda Yayımlanmış Yıllık Yayın Sayısı
2023 yılında SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI (ESCI dâhil) endeksli dergi ve kitaplarda kurum adresli yayımlanan toplam yayın
sayısının, toplam öğretim elemanı sayısına oranı
Sadece makale, derleme ve kitap bölümü değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Bu yayınlarda ilgili üniversiteden birden fazla öğretim elemanı var ise bu yayın tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
B YÖK Burslarından Faydalanan Öğrenci Sayısı 2023 yılında devlet üniversitelerinde öğrenim gören ve YÖK tarafından verilen YÖK 100/2000, Türkoloji vb. burslardan
faydalanan öğrenci sayısı
20
B
Olumlu Sonuçlanan Patent, Faydalı Model veya Tasarım
Sayısı
Öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından başvurusu yapılmış ve 2023 yılında başvurusu olumlu sonuçlanan
ulusal veya uluslararası seviyede patent, faydalı model ve tasarım tescil sayısı
Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurulara ait
olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurulara ait olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil
edilmemiştir.
B Olumlu Sonuçlanan Faydalı Model ile Tasarım Sayısı
Öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından başvurusu yapılmış ve 2023 yılında başvurusu olumlu sonuçlanan
ulusal veya uluslararası seviyede faydalı model ve tasarım tescil sayısı
Üniversite adresli olmayan ancak öğrenci, öğretim elemanı veya araştırmacılar tarafından yapılan şahsi başvurulara ait
olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil edilmiştir.
Üniversite adresli olmayan ve bir işletme adına yapılan başvurulara ait olumlu sonuçlananlar değerlendirmeye dâhil
edilmemiştir.
B
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Öğretim Elemanı
Başına Düşen Yayın Sayısı
2023 yılında ulusal hakemli dergilerde yayımlanan kurum adresli toplam yayın sayısının, toplam öğretim elemanı sayısına
oranı
Aynı üniversiteden öğretim elemanlarının yayımladıkları ortak yazarlı yayınlar tek bir yayın olarak değerlendirilmiştir.
Farklı üniversitelerden öğretim elemanlarının iş birliği ile yayımladıkları ortak yayınlar her üniversite için ayrı ayrı
değerlendirilmiştir.
B
İlk %10 luk Dilimde Atıf Alan Yayın Sayısının Toplam Yayın
Sayısına Oranı 2023 yılında (uluslararası indekslerde geçen) ilk % 10’luk dilimde atıf alan yayın sayısının toplam yayın sayısına oranı
C Uluslararası Öğretim Elemanı Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında üniversitede istihdam edilen uluslararası doktoralı öğretim elemanı sayısının toplam
öğretim elemanı sayısına oranı
Erasmus vb. değişim programları veya üniversiteler arasındaki iş birliği protokolleri kapsamında hareketliliğe katılan öğretim
elemanları değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
D Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Kapasitesi 2023 yılında güneş, rüzgar, biyokütle vb. kaynaklar kullanılarak üretilen toplam elektrik enerjisi (kW-saat)
D Üniversitenin Greenmetric Su Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
21
D
Üniversitenin Greenmetric Ulaştırma Alanında Dünya
Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
D
Üniversitenin Greenmetric Eğitim ve Araştırma Alanında
Dünya Sıralaması
Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
D Üniversitenin Greenmetric Atık Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Sosyal Etki Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Çevresel Etki Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Yönetişim Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Eşitlik Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Bilgi Paylaşımı Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Eğitimin Etkisi Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Enerji Verimliliği Yatırımı
2023 yılında enerji verimliliği sağlamak için yapılan yatırımların toplam tutarı (TL)
Bina yalıtımı, yeşil bina yatırımları, enerji tasarruflu cihazların kullanımı, akıllı kampüs uygulamaları vb. çalışmalar ile enerji
verimliliğine katkı sağlayan harcamalar dâhil edilmiştir.
D
Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik İş Fırsatı ve İstihdam
Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Sağlık ve Yaşam Endeksi 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Çevre Sıralaması 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Çevre Eğitimi Sıralaması 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D
Üniversitenin QS Sürdürülebilirlik Çevre Araştırmaları
Sıralaması 2023 yılında üniversitenin QS Dünya Sürdürülebilirlik Sıralamalarında ilgili etki alanında akademik başarısı
D Yıllık Geri Kazanılmış Su Miktarı
2023 yılında dönüştürülen veya arıtılmış kaynaklardan temin edilen toplam su miktarı (m³)
Herhangi bir yöntemle arıtılmış su geri kazanımı, yağmur suyu hasadı, gri su kullanımı, mor şebeke, vb. bu kapsama dâhil
edilmiştir.
Kuyu suyu dahil edilmeyecektir
D Geri Dönüşüme Kazandırılan Atık Miktarı 2023 yılında üniversite yerleşkelerinde geri dönüşüme kazandırılan toplam atık miktarı (kg)
D
Yıllık Geri Kazanılmış Su Miktarının Toplam Su Tüketimine
Oranı
2023 yılında dönüştürülen veya arıtılmış kaynaklardan temin edilen toplam su miktarı (m³) nın Üniversite yerleşkelerinde
tüketilen toplam su miktarına oranı
Herhangi bir yöntemle arıtılmış su geri kazanımı, yağmur suyu hasadı, gri su kullanımı, mor şebeke, vb. bu kapsama dâhildir
Kuyu suyu dahil değildir.
D
Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Kapasitesinin Toplam
Tüketime Oranı
2023 yılında güneş, rüzgar, biyokütle vb. kaynaklar kullanılarak üretilen toplam elektrik enerjisi (kW-saat) nin Üniversite
yerleşkelerinde tüketilen toplam enerji miktarına oranı
22
D Tüketilen Enerji Başına Enerji Verimliliği Yatırımı
2023 yılında enerji verimliliği sağlamak için yapılan yatırımların toplam tutarı (TL)ın Üniversite yerleşkelerinde tüketilen
toplam enerji miktarına oranı
Bina yalıtımı, yeşil bina yatırımları, enerji tasarruflu cihazların kullanımı, akıllı kampüs uygulamaları vb. çalışmalar ile enerji
verimliliğine katkı sağlayan harcamalar dâhil edilmiştir.
D Tüketilen Su Miktarı Başına Su Tasarrufu Yatırımı
2023 yılında su tüketim verimliliği sağlamak için yapılan yatırımların toplam tutarın (TL) üniversite yerleşkelerinde tüketilen
toplam su miktarına oranı
İsale hattı yenileme ve bakımı, arıtma tesisleri, su tasarruflu cihazların kullanımı vb. çalışmalar ile su verimliliğine katkı
sağlayan harcamalar dâhil edilmiştir.
D Su Tasarrufu Yatırımı
2023 yılında su tasarrufu sağlamak için yapılan harcamalar (TL)
Akıllı sensörler, tazyik ayarlama vb. tekniklerle tasarruf sağlamak için yapılan harcamalar dâhil edilmiştir. • Geri kazanım
sağlamak amacıyla 2023 yılında yapılan harcamalar dâhil edilmiştir.
D
Üniversitenin Greenmetric Yerleşim ve Altyapı Alanında
Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
D
Üniversitenin Greenmetric Enerji ve İklim Değişikliği
Alanında Dünya Sıralaması Üniversitenin 2023 yılı için Greenmetric Konularına Göre Sıralamalarda ilgili alanda başarısı
E
Üniversitenin Sağladığı Eğitim Burslarından Faydalanan
Öğrenci Oranı
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında üniversitenin sağladığı eğitim burslarından (Rektörlük bursu, üniversite vakfı, mezunlar
derneği, barınma bursu, yemek bursu vb.) faydalanan öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı
Vakıf üniversiteleri için YKS kılavuzunda yayımlanan eğitim ücretine ilişkin burslar ve indirimler değerlendirmeye dâhil
edilmemiştir.
Öğrencinin birden fazla burstan faydalanması durumunda sadece bir tanesi hesaplamaya dâhil edilmiştir.
Hesaplamalar, üniversiteler tarafından sağlanan verilere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir.
E Kariyer Merkezinin Gerçekleştirdiği Faaliyet Sayısı
2023 yılında kariyer merkezi tarafından öğrenci ve mezunlara yönelik gerçekleştirilen fuar, sempozyum, kurs, seminer, söyleşi
vb. faaliyetlerin sayısı
Kariyer merkezinin doğrudan düzenlemediği, öğrenci kulüpleri veya topluluklarınca yürütülen faaliyetler değerlendirmeye
dâhil edilmemiştir.
Diğer üniversitelerin Kariyer Merkezleri tarafından düzenlenen faaliyetlere katılım değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
Faaliyetlerin düzenlenmesine ilişkin yapılan toplantılar değerlendirmeye dâhil edilmemiştir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri